bAsta! - beleef Aalst stad
Stad Aalst wil met het project ‘bAsta! Beleef Aalst stad’ inzetten op de versterking van de belevingswaarde van het stadscentrum voor bezoekers en de verhoging van de attractiviteit voor ondernemers. Door proactief in te spelen op de aanwezige opportuniteiten wil de stad de negatieve tendensen tijdig omkeren.
Dit wil de stad onder meer doen door:
- kindvriendelijke horeca te stimuleren
- de leegstaand aanpakken
- proactief een acquisitiebeleid te voeren naar nieuwe retailers
- innovatie te stimuleren bij handelaars en horeca uitbaters via belevingsvolle inspiratie sessie
Om Aalst winkelstad te promoten als sterk merk wordt via een participatietraject met de handelaars de 'Unique Selling Proposition (USP) bepaalt. Of wat maakt Aalst uniek als winkelstad.
Verwante projecten
Digihub 2.0 - Vlaams-Brabant
- EFRO-Vlaanderen
- digitalisering, ICT, innovatie, ondernemerschap
Meer lezen
Moorkensplein en omgeving
- EFRO-Vlaanderen
- stedelijke ontwikkeling
Meer lezen
Design Thinking voor Bedrijfsmodelinnovatie
- EFRO-Vlaanderen
- creatieve industrieën, innovatie, kmo ondersteuning, materialen, ondernemerschap
Meer lezen
PROSPERA
- INTERREG Europe
- biodiversiteit, innovatie, klimaatverandering, stedelijke ontwikkeling
Meer lezen
Financiële info
Totale projectkost: € 200.000
Projectleider
Stad Aalst - Algemene Administratie
Periode
01-03-2016 tot 30-11-2018
Thema
ondernemerschap, stedelijke ontwikkeling
Prioriteit
Versterken van het concurrentievermogen van kmo’s
Informatie aanvragen
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact