
De Esports campus is een innovatief project dat technologie en Esports samenbrengt. Deze unieke infrastructuur biedt een dynamisch leerplatform voor KMO’s en andere doelgroepen om hun digitale vaardigheden te versterken en te experimenteren met geavanceerde technologieën. Door de focus op Exergaming, Esports en digitale innovaties biedt de campus een belangrijke bijdrage aan de technologische transitie in Vlaanderen en ondersteunt ze de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden.
De Esports campus richt zich op het bieden van een omgeving voor het verkennen van nieuwe technologieën met als doel deelnemers te ondersteunen in digitale en sociale vaardigheden. De campus biedt een platform waar bedrijven, kennis- en onderwijsinstellingen samen kunnen werken, leren en experimenteren met de nieuwste ontwikkelingen in de Esports- en game-industrie. Het project beoogt de opzet van praktijkgerichte opleidingen, workshops en demonstraties die helpen om nieuwe technologieën te integreren en innovatieve toepassingen te testen maar ook om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt.
De campus is bedoeld voor ondernemingen die gebruik maken van de faciliteiten voor training en experimentatie. Daarnaast kunnen ook diverse doelgroepen die hun digitale competenties willen verbeteren of nieuwe technologieën willen leren, gebruik maken van de faciliteiten.
De Esports Campus zal bestaan uit een innovatieve infrastructuur waaronder:
Het project speelt ook in op maatschappelijke vraagstukken zoals de bevordering van inclusie en diversiteit. De campus biedt niet alleen kansen voor bedrijven maar ook voor kwetsbare groepen zoals vluchtelingen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
De Esports campus zal een breed scala aan activiteiten aanbieden waaronder:
Door de infrastructuur te koppelen aan onderwijs, innovaties en samenwerkingen tussen sectoren helpt de Esports campus de regio te positioneren als voortrekker in digitale en technologische transities. Dit biedt bedrijven inzichten om technologieën te begrijpen en toe te passen en draagt bij aan duurzame en inclusieve economische groei.
De partners brengen hun ervaring in onderwijs en technologie samen om de Esports campus tot een succesvolle en impactvolle leer- en experimentruimte te maken. Het partnerschap is versterkt door samenwerking met bedrijven en organisaties in de Esports en technologie-industrie wat de brede toepasbaarheid en maatschappelijke meerwaarde van het project onderstreept.
Hogeschool West-Vlaanderen HOWEST – Hoofdzetel Algemene Diensten, Scholengroep impact - Hoofdzetel van : GO! technisch atheneum Brugge, Scholengroep impact - Scholengemeenschapsinstelling GO! Impact
01-09-2025 tot 31-08-2028
Arbeidsmarkt, Creatieve Industrieën, Digitalisering, Innovatie, Opleidingsinfrastructuur, Vaardigheden
Demonstratie
U kan meer informatie over dit project aanvragen door het contactformulier in te vullen.
Contact